روکش دندانی چیست؟

روکش های دندانی پوشش یا کلاهی هستند که دندانپزشک شما می تواند بر روی بیش از یک دندان های شما قرار دهد تا به کمک آن تاج دندان های شما را به شکل طبیعی، اندازه و عملکرد خود باز گرداند. یک تاج دندان می تواند دندان را قوی تر کند و یا عملکرد دندان را بهبود بخشد.

چرا به روکش دندانی نیاز داریم؟

دلایل ممکن است به یک تاج نیاز داشته باشید:

اگر  یک حفره بزرگ در دندان خود دارید که برای پر شدن بیش از اندازه بزرگ است.

اگر  یک دندان ترک خورده دارید که پوسیده یا ضعیف شده است.

درمان کانال ریشه داشته اید که در این حالت تاج دندان بازسازی شده را محافظت می کند.

اگر می خواهید یک دندان رنگی یا بد شکل را پوشش دهید و لبخند خود را بهبود ببخشید.

 

روکش های دندانی از چه موادی ساخته شده اند؟

روکش از انواع مختلفی از مواد ساخته شده است. آلیاژهای فلزی، سرامیک، پرسلن، چینی به فلز یا رزین کامپوزیتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که یک روکش ساخته می شود، مواد اغلب با ترکیب دندان های طبیعی خود رنگ می شوند.

 

چقدر طول می کشد تا تاج دندان؟

به طور متوسط، تاج دندان ها بین پنج تا ۱۵ سال گذشته است. طول عمر یک تاج بستگی به مقدار “سایش و پاره شدن” تاج را در معرض قرار می دهد، چگونه به خوبی از روش های بهداشت دهان و دندان و عادت های مربوط به دهان خود پیروی می کنید.

 

آیا روکش های دندانی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند؟

در حالی که یک دندان تاج دندان هیچ مراقبت خاصی را احتیاج ندارد، به یاد داشته باشید که وقتی که دندان روکش شده است، به این معنی نیست که این روکش از دندان در مقابل جرم یا بیماری های لثه محافظت می کند. بنابراین، به دنبال روش های بهداشت دهان و دندان، از جمله مسواک زدن دندان هایتان حداقل دو بار در روز، به خصوص در اطراف ناحیه تاج دندان، ادامه دهید و حداقل یک بار در روز با دهانشویه ضد باکتریایی شستشو دهید.

هزینه روکش های دندانی چقدر است؟

هزینه های روکش های مختلف به اینکه  از کدام نوع از روکش ها برای دندان های شما استفاده می شود بستگی دارد. (به عنوان مثال، تاج های چینی معمولا گران تر از طلا های طلا هستند که معمولا گرانتر از تاج های متصل به پرسلن به فلز) .

یک دیدگاه