آماده سازی:

برای انجام جراحی اغلب درمان های جراحی ایمپلنت در مطب دندانپزشک و با تزریق داروی بی حسی دندانپزشکی انجام می شود . این درمان ها نیازی به بیهوشی ندارند ولی در صورت اضطراب فرد ممکن است، دندانپزشک توصیه هایی در خصوص استفاده از داروهای آرام بخش در شب قبل از جراحی داشته باشد . استرس قرار دادن ایمپلنت تقریبا به اندازه استرس کشیدن یک دندان است بنابراین هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مرحله اول جراحی:

در مرحله اول با آماده سازی محل مورد نظر و باز کردن لثه در آن ناحیه ، پس از اسقرار ایمپلنت سرپوش بر روی آن قرار داده می شود و لثه به کمک بخیه به محل قبلی خود برگردانده می شود . بعد از اتمام مرحله اول توصیه های دارویی ، بهداشتی و قرار بعدی ملاقات به شما ارائه خواهد شد . دقت نمایید در برخی از انواع ایمپلنتها جراحی فقط طی یک مرحله انجام می شود . برای آموزش مراقبتهای بعد از جراحی لثه ، به قسمت مراقبتها و گزینه مراقبت بعد از جراحی در همین لوح مراجعه کنید.

مرحله دوم جراحی:

در صورت نیاز به مرحله دوم جراحی با محکم شدن ایمپلنت و جوش خوردن آن به استخوان ، جراحی برای حذف سر پوش و قرار دادن تاج مصنوعی اولیه انجام می شود . این مرحله ، ساده تر بوده و مدت زمان کمتری نسبت به مرحله اول دارد ، در این مرحله در صورت صلاحدید دندانپزشک ، روکش موقت تاج بر روی ایمپلنت قرار می گیرد. بعد از مرحله دوم جراحی، لازم است از دندان های بیمار قالب گیری شده تا تاج نهایی در لابراتوار ساخته شود،

یک دیدگاه