داشتن دندان های بد رنگ و نا مرتب می تواند تاثیر زیادی در کاهش اعتماد به نفس شما داشته باشد. داشتن دندان های زیبا و ردیف و البته سالم، لبخند شما را زیباتر می کند . برای رسیدن به لبخندی هالیوودی و شیک ممکن است تغییراتی در فرم لثه، طول دندان، فاصله و برجستگی دندان ها ایجاد شود تا در نهایت لبخندی زیبا حاصل شود. در واقع رابطه مستقیمی بین اجزای صورت، اندازه ها و رنگ و شکل آنها در ترکیب با یکدیگر وجود دارد که رعایت تناسب این روابط چهره را خواستنی و دوست داشتنی می کند.

امروزه با پیشرفت های موجود در دندانپزشکی هر فردی با هر مشکل در دندان می تواند اقدام به اصلاح طرح لبخند دندان نماید، که البته برای ماندگاری این ترمیم ها باید مراقبت های بعدی از آنها به درستی صورت گیرد.

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند فرآیند بهبود ظاهر لبخند و داشتن لبخند زیبا است که توسط دندانپزشک  زیبایی از طریق یک یا چند روش زیبایی دندان از قیبل لمینیت یا  لامینیت ، ونیر یا کامپوزیت ونیر، باندینگ دندان، کاشت دندان و سفید کردن دندان یا بلیچینگ  و روکش گذاری با روکش های فول سرامیک، اصلاح لبخند لثه ای و غیره انجام می شود. با این روش ها رنگ، شکل، فرم، موقعیت و سایر موارد در دندان ها اصلاح می شود و لبخندی زیبا و جذاب به داوطلب اصلاح طرح لبخند هدیه می شود.

هزینه

مدت درمان و هزینه اصلاح طرح لبخند دندان به دندان پزشک، نوع بیمه درمانی، وضعیت بهداشتی دندان و میزان اصلاح بستگی دارد. هر چقدر برای داشتن لبخند زیبا به درمان پیچیده تری نیاز باشد قیمت و هزینه درمان طراحی لبخند نیز افزایش می یابد . در هنگام مشاوره، دندانپزشک زیبایی تمامی این عوامل را در نظر خواهد گرفت و طرح لبخند ویژه ای را با قیمت و دستمزد مورد نظرش پیشنهاد خواهد کرد.

یک دیدگاه